koekoek weer een update - Reisverslag uit Gualeguaychú, Argentinië van rineke koudstaal - WaarBenJij.nu koekoek weer een update - Reisverslag uit Gualeguaychú, Argentinië van rineke koudstaal - WaarBenJij.nu

koekoek weer een update

Blijf op de hoogte en volg rineke

15 Februari 2014 | Argentinië, Gualeguaychú

Hello people,
Zo na een maand pauze hier weer een reisverslag, moest er maar weer es van komen. Na bsas ben ik met Lana naar mar del plate gegaan. Daar verwachtte we stralende zon en een prachtig strand, waar we terrecht kwamen was Scheveningen en Lloret del mar in 1. 1 groot gekkehuis van losgaande pubers en volgeladen stranden. Het was een koude wind dus veel aan t strand konden we niet liggen. We hadden een super leuk hostel met suuper leuke Argentijnse dertigers en daar hebben we t feestje gemaakt. Muziek, zingen dansen Fernet ( lokaal drankje van Argentinie ) spelletjes en heerlijk genieten in t hostel met zn alle. Overdag heerlijk gestruint over de boulevard en savonds in het hostel zelf gekookt met zn alle en weer plezier gemaakt. Na 3 dagen terug nr bsas en daar stond Agnes weer op ons te wachten. Sasmen met Eveline en Agnes weer naar La bomba el tiepmpo gegaan en 2 fantastische dagen en nachten beleeft, ik zal maar zeggen, what happens in south america , stays in south America :-)))) whahahaha
Lana is met de bus naar het zuiden vertrokken en Agnes en ik na 3 dagen naar het Noorden. Omdat Agnes nog maar 2 weken de tijd had om het land te verkennen zijn de dames samen gaan vliegen. Zoef naar het noorden Salta. Salta ligt in het noorden tegen de grens van Bolivia aan in de bergen. Wat een verschil met Bsas. Veel armoede en terug in de tijd. De regering ligt hier erg op zn kop in Argentinie. Ik weet niet of julie dat ook in Nederland meekrijgen maar de Argentijnse peso daalt erg in waarde en de mensen zijn erg in strijd met de overheid. De overheid esteed ook geen geld aan het land alleen aan touristische plekken en Bsas is prachtig. Verder is er veel verpoupering.De peso is niets meer waard en de mensen kunnen nauwlijks overleven. Dit is erg te zijn in Salta. Ook is er een drugs sinds 5 jaar op de markt. Paco. Het zijn de resten van de resten en dan nog eens resten van coke. dus eigenlijk resten van crack, wat met glasvezel en terpetine vermenigvuldugd word. Dit is zo verslavend dat je lichaam na 20 minuten er weer om vraagt. Omdat het zo goedkoop is is het een groot probleem.
Dag 1 zijn we het stadje wezen verkennen. Erg bijzonder om te zijn, oud en armoe maar toch autentiek.Met een gonde ( doodeng ) l bovenop een berg gegaan met prachtig uitzicht. OMdat het zo dicht bij Bolivia ligt lijken de mensen ook meer op hen. Dit zie je terug in kledingstijl kleuren spullen en gezichten. Bovenop de berg dus lekker geshopt en genoten van het uitzicht. Ook hier hadden we een super leuk hostel. Een hippie hostel. Savonds heerlijk muziek gemaakt en gegeten gechilled en mensen ontmoet. De volgende dag hebben we met een Zwisers meisje en een Duitse jongen een auto gehuurd om de bergen nog verder in te gaan. Dus met zn vieren de auto in en gaan, die bergen in. Door de hoogte kan je last krijgen van misselijkheid en hoofdpijn en daarom eet iedereen die in de bergen en Salta woont coca bladen. Hele vieze kruidige bladen waarop je sabbeld. DAg 1 hebben we dit niet gedaan omdat we dahten dat het wel mee zou vallen , helaas was dit bij Agnes niet het geval en werd erg ziek hoe hoger we gingen. Gelukkig hebben we wel de prachtige bergen kunnen zijn. De populaire rode bergen en de 7 kleuren bergen waren adembenemend. Wat ik wel merkte is dat ik dus echt een stadsmens ben. Bergen bergen bergen en af en toe een hutje en niet te vergeten de Lama's. Spugen deden ze niet :-)) Enig die beesten. groot en lelijk, hilarisch dus! We hebben t hoogste punt van deze dag niet gehaald want arme Agnes werd zo ziek dus terug naar Salta en Agnes op bed gelegt. De volgende ochtend is Agnes thuisgebelven en ben ik met Delia (( zwitsers chickie en duitse gast en een andere nieuwe Zwitserse gast om 7 uur sochtends vertrokken. Ook weer een verhaal appart wat er in die tussen tijd gebeurde maar uiteindelijk met zn 4en in de auto om nog verder het noorden in te gaan. Deze dag was zo bijzonder, door de bergen , en als doel de salinas grandes. Dat is een enorme zoutvlakte op het hoogste punt van Argentinie. Vandaag hadden we een zak coca bladen bij ons om voor de zekerheid maar op te sabbelen, en ja het hielp, geen last van de hoogte en zo wakker als het maar zijn kon :-)) We hebben prachtige bergdorpjes , ruzie gemaakt met die gekke zwitsergast, en uren uren gereden. uiteindelijk kwamen we in de wolken, wat doodeng was. In zn 2 de berg op met 0,0 zicht. Vrachtwagen rijden op en af de berg ivm zout halen . Je rijd werkelijk in de wolken en je zit helemaal niks. De vrachtwagen geven seinen met rood licht en knipperlicht als je voorbij kan maar pomdat je niets ziiet en zo stijl omhoog gaat durf je niet te passeren. En dan kom je de zon tegemoet. Nou dit is prachtig, zo hoog boven de wolken en je rijd zo de witte zoutvlakte tegemoet. IJskoud en stralend wit. Prachtige ervaring en prachtige foto's gemaakt. En weer terug naar Salta, wat een dodemansrit, inmiddels 20u dus ook nog donker en geen hand voor ogen. WE kwamen daarna in een dorpje terrecht methippies die leven in de bergen en van lama wol truien maken en verkopen aan touristen. Ijskoud maar een unieke ervaring, rond het kampvuur met muziek in de bergen vollop genieten en je ogen uitkijken. OM 2u kwamen we gesloopt aan in Salta. Afscheid genomen t groepje en de volgende ochtend vroeg met Agnes vertrokken naar het vliegveld.... zoef naar Iguazu watervallen! Agens geluikkig helemaal beter dus klaar voor de nieuwe reis.
Iguazu, 1 van de 7 wereld wonderen en ja dat is het. Iguazu ligt in het noordwesten van Argentinie en daar is de jungle. Nou wat ik hierover kan zeggen is what the fuck ik was in de jungle en heb de mooiste dag van mn leven daar gehad. Aangekomen in de jungle zaten we wederom in een heerlijk hostel, met zwembad en ruime kamer. sochtends werden we vroeg opgepikt om met een gids naar de watervallen te gaan. Dit was onbeschrijfelijk. Wat een natuur en wat een prachtige werdeld. Ik heb daar de eerste 2 uur met tranen over mn wangen rondgelopen .Ik kon niet geloven dat ik daar echt was en wat een bijzonder gevoel geeft dat aan je lichaam. De gluiden, de dieren,krokodil, vlinders, vogels het kletteren van de watervallen onbeschrijfelijk. Ook hebben we een boot genomen om dwars door de waervallen te varen ( speed ) dit moment vergeet ik nooit meer . De overkant de braziliaanse watervallen en wij waren aan de argentijnse kant. samen met een andere nederlands meid heerlijk gestruint door het oerwoud, natuurlijk waren deze 3 chica's al na een half uur de guide kwijt dus sloten we aan in een andere groep. Je bent nl in groepen , het park is zo groot en duurt de hele dag om alle plekken en watervallen te zien. En wat hadeen we een geluk daar daar meneer krokodil lekker op een steen lag te rusten. Heel bijzonder om te zien. Savonds laat weer met een spingend hart terug naar het hostel om daar lekker na te geniteen in de hangmat met een fles wijn en een zalige avond met Agnes samen gehad.
De volgende dag weer terug nr bsas. Daar hebben we nog 2 nachtjes in een hotel gezeten in Palermo en 2 gewedlige dagen gehad :-))) Snik snik Agnes terug naar Hollanda:-( en daar was LAna weer. Lana is de afgelopen 2 weken naar het zuiden en noorden geweest dus ook naar salta maar helaas niet naar Iquazu. De eerste avond heerlijk in het hostel waar we begonnen lekker bijgekletst en de volgende dag op naar Uruguay. Een busrit van 2 keer 5 uur en eindelijk aangekomen in the middle of nowere! eltterlijk in de middle of nowere. Uruguay bestaat uit strand en hutjes en groen. Uruguay is zeer geliefd voor surfers en hippies, dat is ook het enige wat je daar ziet. We kwamen in een smerig hostel in de jungle terrecht. vol met insecten en het regent al 2 weken daar dus alles is muf en razig. De eerste week viel tegen, alleen maar regen en echt helemaal niiets te doen, ik had besloten om na een week terug te gaan nr Argentinie maar daar kwam de zon. Dus verder naar het volgende dorp en daar hebben we een zalige week gehad. Een heerlijk hostel hippies weed survers zon en strand honden. Geweldige mensen ontmoet iedere avond feest, wilde nachtenlezen mediteren zwemmen in de woeste golven prachtige zon op en ondergang, sterrenhemel, bijzarre onweersbuien en heerlijke empanadas, (snacks)) Een vriendin van Lana is hier ook een week dus zijn we met zn 3en die afgelopen week in uruguya geweest. Het hostel was zo heerlijk en relaxed en schoon dus zijn we niet verder gaan trekken maar een week daar gebleven! zalig helemaal zen!
gisterochtend uitgechect en terug naar argentinie, nou dat was een reis. we waren te laat voor de eerste bus dus hebben we gelift, natuurlijk kregen deze 3 chica's binnen 5 minuten een lift van een vieze ouwe man duurde gelukkig maar een half uurtje, snel de bus in en een rit van 5 uur aangekomen in de hoofdstad. Daar moesten we 3 uur wachten op de volgende bus die ons naar de grens van Argentinie zou bregen, 3 uur in de mac donalds was een feest :-). aangekomen bij de grens geen bussen meer nr Argentinie. Dus wederom in the middle of nowere midden in de nacht liften. Gelukkig nu na 5 minuten een heerlijke man die ons nr ons hostel in qualagucu bracht. Hier zijn we vannacht aangekomen om vandaag carnaval te vieren. We zitten nu in een buddha hostel met 100 jongeren gelukkig wel onze leeftijd die helemal los gaan t weekend. Vannacht niet kunnen slapen want we slapen op een gemengde kamer en daar was t een in en uitloop vannacht. hahahah fris en fruitig stond ik om 7.30 op vannochtend en zag de rest bezopen binnen komen. met mn bakkie koffie en mn laptoppie mn blog geschreven en gefacetimed met fam en vrienden, dus ja ik ben er klaar voor, ik spring onder de douche en ga met Lana en Zoe het echte carnaval beleven vandaag!!!! oleleleleleleeeee morgen met de bus naar bsas, afscheid nemen van Lana en Zoe en dan ga ik dinsdagochtend met de bus naar Braxil. Een busrit van 24 uur naar florianopolis waar ik 3 nachten blijf. Vanuit daar via soa paolo naar Rio waar ik de 25e zal aankomen. Daar staat me een geweldige maand te wachten. Het werk gaat door, ik mag 4 weken meelopen met verschillende organisaties in de slobbewijken en ga ook nr een zorgboederij voor weeskinderen. Het worden drukke weken, jeroen en een andere vriend kkomen ook nr Rio en heb ook veel mensen leren kennen de afgelopen weken die ik ook in Rio ontmoet. Ik kan niet wachten, reuze spannend mn reis nr Brazil alleen en ongelooflijk vet wat me daar te wachten staat. hihaaaa ik ben er klaar voor!!! dikke kus vanaf t zonnige noordwesten van Argentinie!

  • 17 Februari 2014 - 09:57

    Astrid:

    Lieve Rineke, wat een reisverslag. Terug in de flower-power tijd. Heel leuk om te lezen wat je allemaal beleefd en dat is veel. Ik denk dat de komende weken ook indrukwekkend zullen worden. Sterkte en geniet ze. Dxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rineke

Het gaat gebeuren. Ik ga mijn droomreis maken! Met mn rugzak op ga ik door zuid amerika touren. Te beginnen in Buenos Aires Argentina en eindig in Rio de janero Brazil en steek waarschijnlijk ook de grens naar Chili over. Een vaste planning heb ik niet, weet wel wat ik absoluut wil zien en verder laat ik alles op me af komen en slenter van strand naar stad, van hostel naar hostel. 3 januari vertek ik met de zwaan rechtstreeks naar BA en vlieg 21 maart weer terug vanuit BA. Ik hou jullie op de hoogte van mn avonturen:-)

Actief sinds 25 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1124
Totaal aantal bezoekers 3292

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 21 December 2013

argentiriniiiii

Landen bezocht: