de eerste dagen in buenos aire - Reisverslag uit Recoleta, Argentinië van rineke koudstaal - WaarBenJij.nu de eerste dagen in buenos aire - Reisverslag uit Recoleta, Argentinië van rineke koudstaal - WaarBenJij.nu

de eerste dagen in buenos aire

Door: Catharina

Blijf op de hoogte en volg rineke

07 Januari 2014 | Argentinië, Recoleta

4 dagen in buenos aires en het voelt nu al als 4 weken. Wat voel ik me thuis hier en wat een ongelooflijke stad. Bij aankomst in het hotel leerde ik gelijk Lana kennen , een russisch meisje en woont al 21 jaar in Chicago. Sinds de 1e minuut zijn we onafscheidelijk. Ook heb ik op t vlieveld Angnes leren kennen, ze woont in schiebroek dus 5 mnuten bij mij vandaan en zij is ook fantastisch en gelukkig allebei de meiden net zo oud als ik:-) geen jonge twintigers:-) joepieeee
DAg 1 naar de begraafplaatst van Evita perron gegaan wat zeer indrukwekkend was, de graven zien eruit als kastelen en is een klein dorp. Nogsteeds word deze begraafplaats verzorgd door de families. daarna uren gelsenterd in deze buurt Recolette, gechilled in parken, sapjes drinken, eten dans tango alles is te vinden op straat. Na 8 uur slenteren in de hete zon en liggen in de parken lag ik voor 24u al op bed om de volgende dag fris en fruitig weer een ander deel van de stad te verkennen.
Dag 2: sal pelmo. Dit is een wijk waar ze 10 km aan kraampjes hippies muziek hebben. Magnistraal om daar te lopen. Vol met spullen indrukken artiesten etc. Na een heerlijke siesta ( middagdutje) zijn we met zn 3en een argentijn op gaan zoeken in de buurt vd lonley planet. Daar hebben we een mix grill bestelt. Nou we kregen werkeleijk een hele stier voorgeschoteld. incl dunne darm dikke darm en bloedworst. Lana is russisch dus hap zij ging t wel proberen, van schrik spoog ze t uit, de darmen waren namelijk plastic en zacht van binnen.. ieiwwwww nooit meer mix grill maar gewoon steak dus. We hebben 3 uur daar gezeten, 2 flessen wijn koffie water toetje en alles bijelkaar voor 10 euro pp. De koers ligt erg gunstig en t is dus vollop goedkoop. een pakje malboro kost omgerekend 0,90 ent, ik ben gestopt met roken maar ja zo goedkoop is de moiete om weer te beginnen dacht ik zo :-) hahah
Na het eten van de stier zat er geen beweiging meer in, overdag uren geslenterd dus de dertigers lagen weer voor 24u op bed.
dag 3 beauty and chill dag. heerlijk naar de kapper geweest, haartjes geverft en geknipt en hoofdmassage van best een heerlijke kapper:-) was goed te doen, daarna lang de pedicure en manicure om zo savonds naar bomba el tiempo te gaan. ( muziek van de trommels ) Nou wat ik daar heb meegemaakt is onvergetelijk. 1000 hippies dansend en trommelend buiten op een enmorm grote locatie, ik kan wel zeggen, wow mn cellulitus heb ik aardig eraf gezweet, ik kon geen seconde stil blijven staan. Dit was om 22u afgelopen en toen begon het buiten , we werden met trommels begeleid naar de afterparty 150 mensen volgden en t was waanzinnig , door de straten savonds van BA ( buenos aires ) en iedereen helemaal lossss auto's toeteren vuilnismannen dansend op de wagens, 1 grrot feest van een uur totdat we aankwamen bij het cafe waar het feest verder ging. Nou aan deze muziek, temperatuur , mensen etc kan ik wel wenne, wil hier nu al nooit meer weg. Maar ook nu lagen de 30gers om 1u al op bed :-0, Dit kwam ook omdat we een "wijntje"hadden bestel en wat ik toen kreeg heb ik nog nooit gezien, een liter plastic beker waar de hel fles in werd gegoten en dat voor 2 euro whahaha was de hele avond zoet :-)
dag 4 tropische regenbuien dag. Vanacht niet goed kunnen slapen door de broeierige hitte en ja hoor vannochtend barste het los. Dus smorgen eerst een regendans gedaan op t balkon zalige douche dat dat was. Samen met Lana gebrunched, helaas heeft Agnes buikgriep dus die ligt op bed. Na de lunche fruit gehaald voor Agnes, haar hostel ligt in een andere wijk dus met de taxi op en neer. Het weer is zo heftig, het is 30 graden maar buiten kan je niet lopen ivm de regen. Dus nu lekker aan t chillen in het hostel. Het hostel is erg leuk. veel locale mensen want het is hier zomervakantie, erg goed voor mn spaans om zo praatje te maken met de Argentijnen van t hostel. Het is wel heel anders dan Spaans dus moet wel wennen ik kan me niet meer zo verstaanbaar maken als in Mallorca. Vandaag is Lana jarig dus gaan we het uitgaansgebied verkennen nadat we eerst een heerlijke steak gaan eten ergens.
De planning van mn reizen loopt nu al anders dan verwacht. Ik blijf nog een weekje langer hier in BA met de meiden en dan ga ik met Lana naar mar del Plata, een prachtige stad aan de zee. We gaan met de nachtbus of trein, vanuit daar zie ik wel weer. Agnes kent iemand die werk in de slobbewijken van Rio de Janairo, ik heb hem net een mail gestuurd met de vraag of ik 4 weken vrijwilligers werk kan doen, dat is toch wel mn droom, dus dat zou wel heel vet zijn. Zo ik ga een de straat op , het is even droog om fruit te scoren:-) hasta luego besossssssss

  • 07 Januari 2014 - 20:55

    Debbie(Mallorca):

    Hey Rineke wat leuk om je reisverslag te lezen en wat gaaf dat je deze trip gaat maken ik blijf je volgen en wens je veel succes en veel plezier geniet ervan schat! Xx

  • 07 Januari 2014 - 20:56

    Imannie:

    Wow wat geweldig schat!! Ben toch wel een beetje jaloers;) klinkt helemaal als jou plek en gelukkig heb je twee leuke meiden leren kennen! Laat lekker alles op je afkomen en geniet van elke dag. Dikke kuss van ons 3tjes xxx<3

  • 07 Januari 2014 - 21:20

    Irina:

    Echt te gek, mensch! Heerlijk fucking genieten daro!! Ben stik stront jaloers, maar ik gun het je van harte!
    Ik geniet lekker mee met je verhalen xxx

  • 07 Januari 2014 - 21:26

    Susanne:

    Rien! Wat heerlijk om te lezen!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Geniet ervan xxx

  • 07 Januari 2014 - 21:29

    Koos P:

    Gaaf om zo jou avontuur mee te beleven.
    Wat leuk dat dit allemaal mogelijk is.
    We blijven meelezen hoor!
    Groetjes uit Maassluis

  • 07 Januari 2014 - 21:50

    Tinus:

    Ha lieverd,

    Wat ben je toch een beest feestbeest. Heerlijk genieten in de geweldige zon en regen. Leuk he als je reis helemaal anders loopt dan verwacht Rienepien!!!!!!!!!!!! Kan jij skypen? Als je dat leuk vindt en je hebt een kwartiertje niks te doen denk dan aan mij. Kus van Tinus dus (en ik maar ploeteren dat gekke Careyn

  • 07 Januari 2014 - 22:04

    Belinda:

    Hoi Rineke,

    Ik krijg weer heimwee naar Zuid Amerika als ik je verslag lees! Zo mooi en leuk is het daar! Die vrijheid, lekker eten, mensen leren kennen, jezelf ontwikkelen, doen wat je wilt...zo fijn!
    Geniet er lekker van!!

  • 07 Januari 2014 - 22:17

    Stephanie:

    Wat fantastisch om je eerste verhaal te lezen! En dit is pas het begin ;). Kun je nagaan wat er nog allemaal gaat komen! Wil ook!!! Ben benieuwd naar je volgende ervaring. Geniet er van wijfie! Dikke kus Steph

  • 07 Januari 2014 - 22:26

    Rineke Koudstaal:

    Wat leuk om te zien dat het allemaal lukt, ik ben o'n doos. komen de foto;S ook goed door? tinus ik heb geen skype, wel facetime. Anders word t me teveel... haha

  • 07 Januari 2014 - 22:31

    Bianca Oud Careyn Collegaatje:

    Hee Rineke!!!

    Wat klinkt dat onwijs gaaaf zeg!!!
    Whoooeeeh ben stik jaloers!!
    Wat onwijs fijn, dat jij je er al helemaal thuis voelt en gelijk 2 gezellige meiden hebt ontmoet!
    Go with the flow!!!
    Heeel veeeeel plezier nog!!

    Ben benieuwd naar al je andere verhalen!!

    Xx Bianca

  • 07 Januari 2014 - 22:35

    Eden:

    Rini wat klinkt het leuk allemaal, ik hoor het je al helemaal vertellen. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt en dat al leuke mensen hebt ontmoet. Geniet ervan en ik hoop dat jouw droom waar komt. Ik ben zo benieuwd naar jou volgende avonturen...
    Dikke kus eden

  • 07 Januari 2014 - 23:16

    E.valentijn:

    Hai Rineke, meis heerlijk om je verslag te lezen.Ik zie mezelf al helemaal lopen op de hippiemarkt.En samen slobberen aan de wijn haha.Ik hoop dat het werk voor je gaat lukken. Ik zie het je doen. X Elvira.

  • 08 Januari 2014 - 00:33

    Gerda:

    Je bent gelijk gaan feesten ...echt jij .
    heerlijk geniet er maar van .sit maakt een heleboel mensen niet mee!!
    Ik hoor graag van je ..de verhalen zijn heerlijk om te lezen

    veel liefs

  • 08 Januari 2014 - 08:51

    Georgia:

    Heerlijkk tortelduifje...wat fijn om te lezen dat je zo aan het genieten bent. En dan moet het Carnaval nog beginnen, dat belooft wat als de vuilnismannen nu al zo los gaan...
    Ik duim voor je dat je droom uit zal komen, dat maakt je nu al perfecte reis helemaal compleet.
    Goed van je dat die 0,90 cent voor tabak jou niet overgehaald heeft om weer te beginnen ;)
    En nu hup weer lekker genieten jij!

    XXje en een extra kroel van Mila

  • 08 Januari 2014 - 11:31

    Sylvia (Moeder Annabel):

    Hoi Rineke,
    Zo heerlijk om je verslag te lezen en dat je het zo ontzettend naar je zin hebt. Ik had ook niet anders verwacht. Blijven bloggen. Zo leuk! KUS

  • 09 Januari 2014 - 13:18

    Hans:

    Leuk hoor, het is net of ik er zelf weer loop.
    Geniet er van. En mocht je planning helemaal de mist in gaan.... ik heb nog wel fot's van dat carnaval waar je heen wilde
    groet
    Hans

  • 09 Januari 2014 - 17:32

    Astrid:

    Wat een fantastisch reisverslag. Wat een land zeg....en dan wij hier....pffff. Geniet er maar lekker van. Dat vrijwilligerswerk is wel tof, echt wat je wilde. Ik hoop dat het lukt.
    Liefs, Astrid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rineke

Het gaat gebeuren. Ik ga mijn droomreis maken! Met mn rugzak op ga ik door zuid amerika touren. Te beginnen in Buenos Aires Argentina en eindig in Rio de janero Brazil en steek waarschijnlijk ook de grens naar Chili over. Een vaste planning heb ik niet, weet wel wat ik absoluut wil zien en verder laat ik alles op me af komen en slenter van strand naar stad, van hostel naar hostel. 3 januari vertek ik met de zwaan rechtstreeks naar BA en vlieg 21 maart weer terug vanuit BA. Ik hou jullie op de hoogte van mn avonturen:-)

Actief sinds 25 Dec. 2013
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 3300

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 21 December 2013

argentiriniiiii

Landen bezocht: