de overige daagjes in buenos aires - Reisverslag uit Recoleta, Argentinië van rineke koudstaal - WaarBenJij.nu de overige daagjes in buenos aires - Reisverslag uit Recoleta, Argentinië van rineke koudstaal - WaarBenJij.nu

de overige daagjes in buenos aires

Door: Catharina ( Is makkelijker dan Rineke hieroo :-))

Blijf op de hoogte en volg rineke

14 Januari 2014 | Argentinië, Recoleta

Hola allemaal,
Hier weer een update van de andere daagjes in Buenos aires. Dag 5 was een kleurrijke dag. Stralende zon en de waka waka girls pakten de bus naar La Boca. Een kleurrijk gedeelte van Buenos aires met het prachtige en beroemde stadion La boca juniors. Wow wat een vette en kleurrijke wijk. Erg touristisch maar geweldig. muziek, tango en kleuren op straat. Elk huisje is geschilderd in verschillende kleuren en bloemen. Ik denk dat ik wel 100 foto's heb gemaakt.Er werd geadviseerd niet in de buitensttraatjes te komen ivm criminaliteit, maar aangezien het overdag was en wij natuurlijk gangsters zijn zijn we gaan struinen in de buitenwijkjes naar het treinstation. Daar was de armoede inderdaad wel te zien, kleine steegjes met doeken en veel zelfgemaakte huisjes. Kinderen die met een onderbroekje op straat lopen en gypsies die je proberen te verleiden maar daar trapte deze chica's natuurlijk niet in, zwaar zelfverzekerd liepen we door de straten.
Ook zijn we naar het stadion La boca juniors geweest. oals sommige van jullie wel weten is dat wel erg benkend om het gekkehuis hoe het er daar aan toe gaat. Zie bv youtube. Het is nu zomerstop dus geen wedstrijd, gelukkig beginnen de wedstrijden eind februari dus ga ik er zeker heen met een gids.Nu kon je gewoon naar binnen om het stadion te bekijken. Wow er kunnen dus 65.000 mensen in en het is smaller en hoger dan de arena. Maradona is daar begonnen en heeft daar ook gecoached dus ja hij is een godfather there. Ook Mesi is in de omgeving van het stadion op iedere hoek ten ere gebracht. We hebben daarna een eettenteje opgezocht en tussen de locale bevolking heerlijke hamburgers gegeten. De Argentijnen kennen hier alleen salade, pizza patat en vlees, perfect voor mij met mn noten allergie en voor mn puisten, maarja verder is er echt niks te vinden. ongelooflijk hoe hun huid zo mooi kan blijven het enige wat ze eten is vlees en olie. Savonds hebben we in agnes haar hotel een heerlijke bbq gehad. Haar hostel is veel groter dan die van Lan en mij en met veel Israeliers. Jonge Israeliers die helemaal los gaan hier. Ze hebben een trauma van hun dienst en mogen natuurlijk hun geaardheid en en los gaan daar niet laten merken, dus hier gaan ze los met veel drugs. Met hun trauma en het niet zichelf kunnen zijn in eigen land maken ze er hier echt een zooitje van. Wat een vreselijk volk, en hun gedrag is echt bizar, de blik in hun ogen en geen grenzen die ze hebben, besef je weer hoe dankbaar je bent dat je in Nederland woont en dat je kan zijn wie je bent, en hulp krijgt als je in dienst bent geweest of psychiatrische hulp krijgt.
De volgende dag ben ik heerlijk naar pedicure manircure geweest en zijn we naar het centrrum van Ba gaan lopen. Heerlijk in een prachtig park gechilled en onder de watersproeiers gelegen. oei wat was het warm die dag en broeierig. Savonds begon het weer om te slaan en werd het winderig en koud. Nou een bliksemflitsesten amazing! Het leek wel of heel Buenos aires een hel was geworden. Ongelooflijk wat een omslag. Dus vroeg mn bed in gegaan. de vermoeidheid begon ook te komen. Na een week uren struinen overdag, en de omschakeling van Nederland werd ik moe. Of ik nou om 24 u , 2u uur of 4 u naar bed ging, ik was iedere dag klaarwakker om 8uur kukelekuuuuuu. Dus met die kou en vermoeidheid voelde ik me niet meer zo fit. savonds koelde het af naar 17 gr. Maar ik had een goed vooruitzicht want savonds om 24u namen Lana en ik de bus naar Mar del plata om heerlijk 4 dagen naar het strand te gaan en ontspannen. de bus was geweldig. enorme stoelen in ligstand dus heb 4 uur gelspane van de 6 uur rit. Sochtends kwamen we aan in mar del plata en hier waaide het nog harder en was het 15 graden. haaaaatsjoeeeee. Ook overdag ( gister ) was het koud met veel wind, ik kon wel janken, bibberend om t strand en zo moe, dus een klote dag. Vroeg mn bed ingegaan 12 uur geslapen en nu fris en fruitig eruit. gelukkig gaat de hittegolf na de storm weer beginnen en gaan we vandaag naar de south beaches met de bus 9 30 minuutjes ) hier op mar del platea is namelijk net scheveningen en lloret del mar. Jongeren komen hierheen om te feesten en de stranden zijn boem vol. Dus gaan we een rustig surfers strandje opzoeken. Ff wat fruit halen en bamos we gaan eindelijk relaxen en dolfijntje spelen vandaag! donderdag neem ik de bus terug naar buenso aires om dan met Agnes naar het noorden van Argentinie te gaan reizen. Lana pakt de bus donderdag naar het zuiden en haar zie ik over een paar weken weer als we samen naar uruguay gaan om daar te eilandhopppen. Zo dat was t weer! muchos besossss ps foto's toegevoegd

  • 14 Januari 2014 - 16:43

    Debbie :

    Hey Rineke wat geniet ik van je reisverslagen ik zie je daar al helemaal lopen... Echt geweldig deze reis ik wens je nog veel plezier en lol en kijk uit naar je verhalen have Fun chickie Xxx

  • 14 Januari 2014 - 17:46

    Laura:

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen Rien. Heel leuk om te weten wat je daar allemaal meemaakt. Hopelijk wordt het weer lekker warm zodat je kan bijtanken op het strand en een cocktail in je hand! En hopelijk lukt het ook om vrijwilligerswerk te doen, heb je daar al wat over gehoord? Genietse schat xxxx

  • 15 Januari 2014 - 18:08

    Astrid:

    Ha Rineke, wat een uitgebreid verslag heb je weer geschreven. Leuk om zo op de hoogte te blijven. Wat een ervaringen doe je op met alles wat je ziet. Pas goed op jezelf [ik kan het niet laten].
    Liefs en dikke kus xxxx

  • 15 Januari 2014 - 19:10

    Koos:

    Siempre es un placer leer sus aventuras. Así que me tomo un poco. Un buen viaje y saludar a su tío.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rineke

Het gaat gebeuren. Ik ga mijn droomreis maken! Met mn rugzak op ga ik door zuid amerika touren. Te beginnen in Buenos Aires Argentina en eindig in Rio de janero Brazil en steek waarschijnlijk ook de grens naar Chili over. Een vaste planning heb ik niet, weet wel wat ik absoluut wil zien en verder laat ik alles op me af komen en slenter van strand naar stad, van hostel naar hostel. 3 januari vertek ik met de zwaan rechtstreeks naar BA en vlieg 21 maart weer terug vanuit BA. Ik hou jullie op de hoogte van mn avonturen:-)

Actief sinds 25 Dec. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 3304

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 21 December 2013

argentiriniiiii

Landen bezocht: